חדשות

הסכם חדרי המיון: 208 תקנים חדשים של אחיות לטיפול בעומסי חדרי המיון

הסכם לתקינה חדשה בחדרי המיון נחתם בין הסתדרות האחיות, האוצר ומשרד הבריאות: כל התקנים ייושמו בתוך שנה ועד ל-1 בינואר 2020

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות. "תוספת שכר משמעותית". צילום: הדס פרוש/ פלאש 90

הסכם לתקינה חדשה בחדרי המיון נחתם בין הסתדרות האחיות, האוצר ומשרד הבריאות, בהמשך להסכם נגד האלימות שנחתם בראשית אוגוסט. ההסכם ייושם בבתי החולים הממשלתיים, בתי החולים של הכללית וב"הדסה" בירושלים.

"הסכם חדרי המיון הוא אחד ההישגים החשובים במאבק באלימות נגד אחיות וצוותים רפואיים בבתי החולים בישראל", אומרת אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות. "לאורך כל הדרך אמרנו שצריך לטפל בחדרי המיון שהפכו ל'חדרי מלחמה' במקביל למנגנוני האבטחה והאכיפה".

יישום ההסכם יעשה בתוך מסגרת זמנים קצרה החל מינואר 2019, כל התקנים ייושמו בתוך שנה ועד ל-1 בינואר 2020. תקנים אלה הם בתוספת לתקנים נוספים שהוקצו במסגרת ההסכם נגד האלימות לבתי החולים הפסיכיאטריים, למחלקות המטואונקולוגיה ילדים ובריאות הציבור.

לדברי יו"ר הסתדרות האחיות, "יישום התקינה לצד 60 הסעיפים של חיזוק האבטחה, האכיפה וההסברה נותנים מענה למאבק באלימות נגד האחיות. לכן, כבר כעת יזמנו פגישת מעקב עם משרד הבריאות על מנת לקבל תמונת מצב לגבי יישום ההסכם למיגור האלימות בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בו ופתיחת 2,000 מיטות להורדת העומסים והצפיפות. צריך לשים קץ לאלימות הבלתי נסבלת נגד האחיות בפרט ובמערכת הבריאות בכלל".

כהן הוסיפה: "אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהתייצב לצידנו לאורך כל המשא ומתן, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, למנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב ולנציגי האוצר".

נושאים קשורים:  חדרי מיון,  אחיות,  עומס בחדרי מיון,  תוספת תקנים,  אלימות נגד צוות רפואי,  הסכם חדרי מיון,  אילנה כהן,  הסתדרות האחיות
תגובות
אנונימי/ת
12.11.2018, 20:37

זה לא הפתרון לאלימות ולמחסור בתקנים צריך 2000 תקנים

208 תקני אחיות כדי לכסות מחסור של מאות אם לא אלפי אחיות ? רחמי על האחיות השחוקות והמוכות בחדרי המיון ובכלל.
וכדי להבין עד כמה התוצאה אומללה אנסה להסביר את משמעות התוספת בבי"ח סורוקה. בבי"ח סורוקה יש 4 חדרי מיון גדולים (הפנימי, הכירורגית, נשים וילדים). בכול אחד מהם עוברים מאות מטופלים ומשפחות ביום. בנוסף קיימים חדרי מיון קטנים כמו א.א.ג, עיניים, אורתופדיה נוירולוגיה,פלסטיקה, אורולוגיה לאחרים שגם בהם עוברים עשרות חולים ומטופלים ביום. ולכול אלו, עם שעות המתנה ממושכות לאחות או לרופא יפתרו עם 10 תקני אחיות ? אפילו לא אחות למשמרת ? אפילו לא אחות ליממה ? אם המצב לא היה כה חמור היינו יכולים לצחוק. אבל אי אפשר לצחוק כי אנו עוסקים בבריאות החולים ובבריאותן הגופנית והנפשית של האחיות. ומצב קיים נוסף הוא שגם את התקנים הקיימים אין אחיות לאייש אז מה יועילו עוד תקנים על הנייר. אחיות יקרות-ליבי אתכן.

אנונימי/ת
13.11.2018, 22:13

ומה ציפיתם מאילנה כהן מהרסת המקצוע והזנייתו מזה עשרות שנים-עדיין פורשות יותר אחיות מבוגרות בתי הספר לסיעוד -שמגדל בתורו מומחיות למחשוב הקרדקס
ואל תשכחו שהבלויה הזאת היא אויבת מרה שלנו