חדשות

נחנך מרכז לחקר המיקרוביום במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא

חוקרי המרכז יעסקו במיפוי הקשר בין הרכב המיקרוביום להתפתחות מגוון מחלות ובפיתוח טיפולים מבוססי חיידקי מעיים

טקס חנוכת המרכז לחקר המיקרוביום ב"שמיר-אסף הרופא". צילום: דוברות בית החולים

השבוע נחנך במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא המרכז לחקר המיקרוביום ע"ש משפחת גונצ'רובסקי. המרכז יעסוק במיפוי הקשר בין שינויים בהרכב חיידקי המעיים (המיקרוביום) לבין בריאות האדם והתפתחות מגוון מחלות כגון השמנת יתר, מחלות מעי דלקתיות, זיהומים והפרעות נוירולוגיות. במרכז גם עובדים על פיתוח טיפולים מבוססי חיידקי מעיים, שבתקווה יאפשרו למנוע או לטפל במחלות אלו בעתיד.

"גופנו הוא בית גידול פורה לאינספור יצורים מיקרוסקופיים שמרכיבים יחד מערכת אקולוגית סבוכה שמתקיימת עליו ובתוכו", מסביר ד"ר אילן יונגסטר, מנהל המרכז. "המיקרואורגניזמים והחומר הגנטי שלהם – מיקרוביום – חיים יחד איתנו במערכת יחסים סימביוטית המשפיעה על התפתחותנו, בריאותנו והתנהגותנו. תפקיד המרכז לחקר המיקרוביום הוא לחשוף את יחסי הגומלין שבין חיידקים אלה, המרוכזים בעיקר במעי, לבין הגוף שלנו, כמו גם את תפקידם החיוני של חיידקים אלה במגוון תהליכים מטבוליים, בבשלות מערכת החיסון ובהגנה מפני מחוללי מחלות".

"חקר המיקרוביום הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בעולם הרפואה בשנים האחרונות ואנו יותר משמחים על התרומה שהעניקה לנו משפחת גונצ'רובסקי לקידום מחקר חשוב זה", אמרה ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת המרכז הרפואי.

"פרויקט זה הוא חלק בשרשרת פרויקטים חשובים במכון הגסטרו שלנו  שהחל בידידות ארוכת שנים בין אבי המשפחה ליאון גונצ'רובסקי ונמשך עם הבנים זיגי ויקי לבינינו", אמר פרופ' חיים שירין, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בשמיר-אסף הרופא ויו"ר האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד.

נושאים קשורים:  ד"ר אילן יונגסטר,  מיקרוביום,  בית החולים שמיר-אסף הרופא,  ד"ר אסנת לבציון-קורח,  פרופ' חיים שירין,  המרכז לחקר המיקרוביום
תגובות