חדשות

מחר ומחרתיים: שביתה כללית בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה

שעות לאחר אירוע האלימות החמור שבו הותקפה רופאת משפחה בבאר יעקב הודיעה ההסתדרות הרפואית על שביתת מחאה במשך יומיים בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה

מחלקה בבית חולים. צילום אילוסטרציה

בעקבות אירוע האלימות החמור שאירע אתמול (ד') במרפאת שירותי בריאות כללית בבאר יעקב, החליטה אמש מזכירות ההסתדרות הרפואית לפתוח בשביתה כללית בת יומיים כבר בחמישי ובשישי הקרובים, בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה. העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד (להוראות בדבר מתכונת השביתה והצעדים הארגוניים - ליחצו כאן).

כפי שדווח ב"דוקטורס אונלי", תושב באר יעקב בשנות ה-30 לחייו, הגיע אתמול בצהריים אל מרפאת קופת החולים לא בזמן קבלת מטופלים. הוא פרץ לחדרה של רופאת המשפחה בעת שהיתה עסוקה בייעוץ רפואי טלפוני ודרש ממנה טיפול מיידי. משלא נענה החל להתפרע, יצא וחזר בתוך זמן קצר אל חדרה של הרופאה כשבידו מוט ברזל ותקף את הרופאה בראשה. בעקבות התקיפה הרופאה פונתה במצב בינוני לטיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. התוקף נעצר על ידי המשטרה.

בעקבות האירוע האלים, מסר יו"ר הר"י פרופ' חגי בתום ישיבה של מזכירות ההסתדרות הרפואית: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו".

השביתה האחרונה במחאה על אלימות כלפי צוותים רפואיים התקיימה בחודש מאי האחרון ובעקבותיה הוחלט בממשלה על הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כוח האדם הדרוש לכך. "אולם", מסר פרופ' חגי, "עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגיפה של ממש".

פרופ' חגי חזר על הדרישה לתגבר גם את מערכי האבטחה במרפאות הקהילה, "שכן היום התברר פעם נוספת שהצוותים הרפואיים חשופים לאלימות במערכת הבריאות כולה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מסר אמש: "משרד הבריאות מביע זעזוע עמוק מאירוע התקיפה של רופאה בקופת חולים כללית בבאר יעקב. המציאות הזו לא יכולה להימשך, האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו״.

עוד אמר פרופ׳ אש: "אנו נעשה כל שניתן על מנת להגן על צוותי הרפואה, לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה״.

נושאים קשורים:  אלימות נגד צוות רפואי,  אלימות נגד רופאים,  ההסתדרות הרפואית,  פרופ' ציון חגי,  שביתה,  חדשות,  פרופ' נחמן אש
תגובות
אנונימי/ת
15.06.2022, 19:16

אלימות מאורגנת כנגד מטופלים למשל יומיים , כך יתעוררו להבין את הבעיה ? האם אי פעם נערך דיון אתי : האם שביתת רופאים מוצדקת? האם כל מטורף או פושע יביא לסגירת בית החולים ?!

אנונימי/ת
15.06.2022, 20:13

פרובוקטור מבולבל כשתקבל מוט ברזל על ראשך ממטופל אולי תבין שהשביתה מטרתה לייצר 1. ערבות הדדית ושיתוף הכאב עם המותקפת 2. בעיקר להפעיל לחץ על השילטון והאזרחים שיפסיקו להנהן בהבנה אלא יפעלו מייד לשים שוטרים ומאבטחים עם סמכויות בבית החולים ובמרפאות הקהילה
ולשאלתך כן! כול מקרה אלימות יגרום להשבתה אוטומטית. לדעתי צריך להשבית לא ליומיים אלא עד שבעיית האלימות תמוגר בכוח

אנונימי/ת
15.06.2022, 21:57

👍

אנונימי/ת
17.06.2022, 10:16

מבלי להתיחס לתוכן , תגובתך אלימה ומתלהמת
ואם אתה רופא , מה לנו כי נלין על החולים?

זה נשמע לי מוכר - אני גר עם שכנים כאלה - מדוע לא מפרסמים את שמו ואת תצלומו - מדוע העבריין האלים זוכה לחיסיון

16.06.2022, 08:00
אנונימי/ת
15.06.2022, 19:44

אמנם המטורף חושב ומגיב עם המערכת הלימבית שלו אבל נראה לי שהממונים על מערכת הבריאות גם כן מגיבים עם המערכת הלימבית שלהם.....

לאחר אירועי אלימות נגד צוותי רפואה מתקיים תמיד תסריט אחיד.
ההסתדרות הרפואית מוחה ומשביתה שירותי רפואה מסויימים, שר הבריאות ו/או המנכ"ל מדברים בפאתוס ומבטיחים " אפס סובלנות" והגברת שיטור במוסדות רפואה וכלום לא קורה.
הגיע הזמן שההסתדרות הרפואית תשקול צורת תגובה שונה שאינה פוגעת במטופלים שלא עשו דבר רע אך הטיפול בהם נדחה ונגרמים להם נזקים ומצד שני תהיה יעילה במניעת פיגועים כאלה בעתיד.
שביתות אינן מועילות. אין בהן הרתעה כלפי מפגעים פוטנציאליים ואין בהן לחץ על השלטון שייגרום לשינוי סדרי עדיפויות.
צריך להפעיל לחץ על מוסדות הרפואה כדי שיותקנו אמצעי בקרה כל כניסת מטופלים, כינסה מבוקרת לפי תורים מתואמים, יותר מצלמות לבקרה, לחצני מצוקה בכל חדר רופא ואחות , תכניות אימון להפעלת אמצעי הגנה על ידי הצוות.
זו המציאות שבה אנוח חיים. צריך אמצעים מעשיים להגנה על הצוותים . שביתות וצעקות לא יועילו.

אנונימי/ת
15.06.2022, 20:15

צריך וצריך וצריך וצריך יועצים כמוך. כולם מבינים מה צריך. זה לא קורה.
השבתה ללא הפסקה

אנונימי/ת
15.06.2022, 21:46

מסכים איתך מילה במילה .

אנונימי/ת
15.06.2022, 22:08

ברור, ללמד קראטה בבתי ספר לרפואה . אחלה פתרון

אנונימי/ת
16.06.2022, 11:12

מסכימה מאוד עם פרופ' רביד. עובדה: שביתה שלישית של מערכת הבריאות בתוך חצי שנה ולמען אותה מטרה ושום דבר לא זז!

06.07.2022, 10:12

Qigong
זה נקרא ב יו-טיוב

אנונימי/ת
15.06.2022, 20:16

זאת שביתה? תנטשו את חדריי המיון, הלידה, הטיפול נמרץ והפגיות, אחרת רופאים יירצחו.

אנונימי/ת
15.06.2022, 22:18

👍🏻

אנונימי/ת
15.06.2022, 22:17

שביתה זה לא. עדיין יש מרפאות שעובדות בכל עיר ורופאים בבתי חולים. צריך לסגור לגמרי את המרפאות ולשים כמה תורנים בבתי החולים ומי שצריך מיון שילך בלי התחייבות וישלם מכיסו את האגרה. אולי כשזה יפגע בכיס של האנשים הם יקימו צעקה.
עם חצי שביתה לא נגיע לשום מקום

אנונימי/ת
15.06.2022, 22:41

שוב conversion disorder. ההסתדרות הרפאוית, משרד הבריאות בייד עם המשטרה צריכים לתפוס את העבריין ולעמיד אותו ישירות לדין, עם שנים רבות בכלא. אבל…מה עושים ? שביטההההה…כי אין לנו ב…צים! מה יעזור עוד שביטה? אנשים אלימים ישארו כמו שהם ואנשי צוות ימשיכו לקבל מכות. אה..שתם שאילה, מה היה קורה אם היה מותקף שוטר? משהו זוכר מיקרה אחד דל אלימות באסותא או במגעקל סנטר? שביטה מיותרים שרק מראה עד כמה אנחנו חלשים.

אנונימי/ת
16.06.2022, 08:42

כמי שעבדה שנים כאחות בחדר מיון חוויתי לא מעט אירועים אלימים וביקרתי לא מעט בבתי משפט בעקבות זאת. הענישה מינימלית אם בכלל, הזלזול של מערכת המשפט בעובדי מערכת בריאות רק עולה ועולה.
אנחנו שומעים אך ורק על מקרים בודדים, ובפועל כל יום רואים אלימות בבתי החולים ומרפאות.
במקרה מכירה שנים את רופאת המשפחה. אחת הרופאות העדינות, הקשובות, האכפתיות ביותר, המקצועיות שפגשתי משך חיי האישיים והמקצועיים.
רק טיפול שורש כירורגי ולא חשוב מה ההשקעה בו יכול לשפר מצב. יש להעלות רף פלילי עם תקופות מעצר ארוכים וכן - להאשים בנסיונות רצח… וזה במסגרת החקיקה בלבד.

16.06.2022, 10:31

בארצות הברית השופטים מאוד קשוחים, אבל זה לא מונע אלימות. שיטת הענישה היא דוגמטית, עבור כל פשע מקבלים אותו עונש!!! זה מזכיר את שיטת הטיפול הרפואי בספר "החייל האמיץ שוויץ" כל מחלה טופלה ע"י חוקן. זה לא עובד הענישה צריכה להיות קשורה לפשע.