חדשות

יו"ר הר"י לנתניהו: "עצור את החרפה – הסר את הקיצוץ בתקציב הבריאות"

בעקבות הצעת האוצר לקצץ 350 מיליון שקל בתקציב מערכת הבריאות, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, זועם: "תכנית הרסנית. אין בה דבר אלא פגיעה בוטה במערכת הבריאות הציבורית"

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית. "ביטול מיידי של הגזירות המבישות כנגד מערכת הבריאות". צילום: דוברות הר"י

"עצור עכשיו את החרפה והורה לאנשי האוצר להסיר את הקיצוצים ואת התכניות המופרכות לפגיעה במערכת הבריאות". כך כתב אתמול יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, לראש הממשלה בנימין נתניהו. "התכנית הרסנית ואין בה דבר אלא פגיעה בוטה במערכת הבריאות הציבורית".

במכתב שכותרתו "ביטול מיידי של הגזירות המבישות כנגד מערכת הבריאות", כותב פרופ' חגי לראש הממשלה: "נדהמתי לקרוא על כוונת הממשלה לאשר בעיצומה של מלחמה, בזמן שמערכת הבריאות כולה עובדת סביב השעון כדי להציל חיים מאז השבת השחורה של השבעה באוקטובר, קיצוץ דרמטי של כ-  350  מיליון שקל בתקציב מערכת הבריאות, זאת בצד תכנית שתכליתה פגיעה אנושה בתאגידי הבריאות שאחראים להפעיל את 11 בתי החולים הממשלתיים בשעות אחר הצהריים והערב".

עוד כתב פרופ' חגי כי כוונת משרד האוצר לדרוש תשלום בסך 70 שקל על כל מפגש עם רופא בריאות נפש יפגע במטופלים: "התניית תקציבים הדרושים למערך בריאות הנפש, מערך קריטי ואקוטי, ודאי בעקבות ריבוי נפגעי פוסט טראומה מאז השבעה באוקטובר, בתשלום, כך שגם מי שכבר עבר את החסם ואת הרתיעה מפני קבלה של סיוע נפשי נדרש כעת להתמודד מול חסם נוסף - הפעם כלכלי".

במכתבו מציין פרופ' חגי את מצוינותה ומחויבותה של מערכת הבריאות, המתבטאת בין השאר בכך ששיעור התמותה בקרב חיילים שנפצעו עומד במלחמה הנוכחית על 6.7%, לעומת 9.2% במהלך מבצע צוק איתן (2014) וכ-15% במלחמת לבנון השנייה (2006). "השיעור הדרמטי הזה, שאין לו אח ורע בעולם, נובע לפני הכל מההון האנושי המעולה במערכת הבריאות הישראלית ומהשליחות של אנשיה - שליחות שבאה לידי ביטוי בשלושת החודשים האחרונים עד כדי חירוף נפש".

במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו גם למנהלי בתי  החולים וקופות החולים, קרא פרופ' חגי לראש הממשלה לעצור את הקיצוצים והציע להיפגש "על מנת לפעול בדרך הנכונה לשיפור וקידום המערכת לטובת כלל הציבור בישראל".

נושאים קשורים:  פרופ' ציון חגי,  תקציב מערכת הבריאות,  בנימין נתניהו,  חדשות,  משרד האוצר,  מערכת הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
15.01.2024, 21:35

פרופ' חגי קח שיעורים מיפה בן דוד ותלמד איך לתפקד כיו"ר איגוד.. היא לא תתן לגעת בתקציב החינוך (ובצדק) אתה שנים מפקיר את הרופאים, מתמחים וסטז'רים. במשמרת שלך מערכת הבריאות בשפל ללא תקדים.